Progress Report

10月15

10/13 Advanced Branding Strategies for Pacific Rim Six

Posted by pr6_std  |  2010/10/15 Fri 09:45

Hi every body! Today, I`d like to show one of the classes we are taking. The  Advanced Branding Strategies class.

こんにちは。今日は私たちが受けている授業の一つ、上級ブランディング戦略を紹介したいと思います。

Advanced Branding Strategies is a class that research brands and analyzes its strategies。

上級ブランディング戦略は世中にあるブランドを研究しその戦略を分析する授業です。

She is our teacher Sherry Hoffman.She was in the advertising division of Universal studios before. But for some reason, she is now a teacher and an adviser in her field.Her class is really interesting.

この授業の先生を担当しているシェリー・ホフマンさんです。元々ユニバーサルスタジオの広告戦略部にいたそうですが、とある事情で今は教師をしつつその方面のアドバイザーをしています。難しい用語を使いつつも例をいくつも挙げてくれるので、非常に分かりやすいです。

今日は各自で選んだブランドのCMと紙媒体の広告についてリサーチした内容を発表します。どの様な手法をとっているのか、メッセージは何か、ベビーブーマ世代に対してどのような事を訴えているのか、等を重点的に見ていきます。先生の好評だけでなく生徒の好評や意見をたくさん聞けるので、様々な角度から結果を吟味することが可能です。

Today, we are going to make a presentation about the research we made based on the commercial and paper advertisement of a specific brand we chose. We focused on what kind of technique they used,  the messages they tried to send,  and what are they tyring to say to the Boomers. While the critique goes on, not only the teacher, but the students also joins in too. This makes us consider about the  conclusion in a diversified way.

驚くことに、先生から差し入れが来ました!糖分補給のためだそうです、今まで何回かほかの授業でもありましたが日本では考えられません。合理的で形式にこだわらないアメリカならではのやり方なのかもしれません。異文化に住んでいると色々考えさせられます。

Surprisingly there was a present of candies from our teacher! We had some before in other classes, but these kinds of scene are unthinkable in Japan. I keep questioning my self why it is possible. Is it be because of the rational and free spirit of the American way?  I guess this is what you call the exquisite taste of being in a foreign country.

後半は各班に分かれてそれぞれの「オンリーネス・ステートメント」について話し合いました。オンリーネス・ステートメントとは簡単に言えば差別化を図るために使う一種の道具で、この形式に落とし込む事でどのような特徴があるのかをはっきりさせます。非常に効果的な手法のようで、ブランディングの際によく使うようです。

In the second half part of our class we divided into our pacific rim groups and made a discussion about the onlyness statement. An onlyness statement is a tool to clear out a brand or somethings features and help it differentiate from others. Regularly used in branding, seems like it is a very effective technique.

今日の報告はここまでです。

See you.